Informasjonshefte
Skovheim Kanvas-barnehage

Om barnehagen

Vi er et team på 16 engasjerte ansatte med ulik bakgrunn, utdanning og erfaring. Denne variasjonen gjør oss i stand til å møte hvert barns behov på en best mulig måte, og skaper et inspirerende arbeidsmiljø der alle ansatte får mulighet til å bruke og utvikle sin spesialkompetanse i arbeidet med barna.

Vi legger stor vekt på å være til stede i leken med barna, der vi sammen utforsker, undrer oss og har det gøy. Vi tror på verdien av de gode møtene mellom barn og voksne, og jobber kontinuerlig for å sikre høy kvalitet i disse møtene. Skovheim Kanvas-barnehage skal være en lærende organisasjon som fokuserer på samarbeid, refleksjon, evaluering og utvikling.

Vi er stolte av vårt samarbeid med Skovheim Allsenter. Hver tredje uke har vi sangsamling på allsenteret med beboere og besøkende, og en gang i måneden blir en av våre storebarnsavdelinger invitert til lunsj på allsenteret. Dette er en flott mulighet for barna til å knytte bånd med eldre generasjoner, noe som gir verdifulle opplevelser for alle involverte.

Barnehagen er åpen fra kl. 07.30 til kl. 16.45. Vi ber om at dere er i barnehagen i god tid før stenging, slik at både dere og barnet får tid til å avslutte dagen på en god måte. Dette gir også personalet mulighet til å gi dere viktig informasjon om barnets dag.

For spørsmål eller ytterligere informasjon, kan dere kontakte oss på telefon eller e-post.

Hege Bjørkås Øian

Daglig leder,

Skovheim Kanvas-barnehage

+47 47798580  

Skovheim@kanvas.no

Ny i barnehagen

Før oppstart

Før barnet begynner i barnehagen mottar de foresatte en sms med beskjed om å registrere barnet og foresatte i kommunikasjonsplattformen MyKid. I MyKid skal dere fylle ut kontaktinformasjon og andre opplysninger som er viktig for barnets opphold i barnehagen, blant annet et samtykkeskjema og en egenerklæring om barnets helse.

Foreldre som ikke bor sammen skal fylle ut hvert sitt skjema.

Opplysninger om barnets helse er taushetsbelagt og det vil være begrenset tilgang til informasjonen i barnehagen.

 

Noen praktiske ting   

  • Ta med bleier (IKKE up& go) vi gir beskjed når det er tomt.   
  • Alle barna (som bruker bleier) tar med seg tørrservietter/våtservietter.  
  • I kurven/boksen/skapet skal det ligge skiftetøy til barnet
    • 2 stk genser 
    • 2 strømpebukser
    • 2 par sokker 
    • 2 bukser
    • 2 t-skjorter 
    • 2 stk. underbukser for de som ikke bruker bleier.
  • Regntøy må være i barnehagen hver dag.  
  • Dress/ jakke + overtrekksbukse og varmt mellomlagstøy er et must i høst/ vinter/ vår perioden.   

HUSK: MERK TØYET MED BARNES NAVN! Husk å sjekke skiftetøy jevnlig for å se om det trengs mer.  

Ta med drikkeflaske til og fra barnehagen hver dag, samt matpakke til 14.15 måltidet.   

Tilvenning

Les mer om tilvenning her: Tilvenning i barnehagen – Kanvas

Å begynne i barnehage er en ny tilværelse for både barn og foresatte. De fleste barn har frem til de begynner i barnehagen hatt sine foresatte som de eneste og viktigste omsorgspersoner, og det er en stor forandring å skulle forholde seg til nye voksne og bli kjent med mange andre barn. Mens foresatte er eksperter på sitt barn, er personalet i barnehagen eksperter på barnehagen og barn i gruppe. God dialog og et nært samarbeid mellom personalet og foresatte er viktige suksessfaktorer for en god tilvenning og for at barnet skal føle seg trygg i Barnehagen.   

Alle barn som har sitt første møte med barnehagen, har behov for tilvenning. Også de som skal tilbake etter en lang ferie kan trenge tilvenning. Det finnes ingen fasit på hvor lang tid et barn bruker på tilvenning. Det må skje på barnets premisser og i et tett samarbeid mellom foresatte og personalet. De fleste arbeidsgivere har permisjonsordninger som gjør at foreldrene kan være med barnet sitt de første dagene i barnehagen.  

Alle ansatte i barnehagen har kompetanse om små barns tilknytning. Barnehagen jobber etter kontaktpersonsystemet der det er en voksen som har hovedansvar for barnet i tilvenningsperioden. Kontaktpersoner får tid og rom til å gjøre seg kjent med barnet, og være en tilgjengelig voksen. I forkant av barnehageoppstart tildeler vi hvert enkelt barn en kontaktperson. Dersom vi under tilvenningen ser at barnet viser en klar preferanse for en annen ansatt enn sin tildelte kontaktperson, vil vi etterstrebe å ta hensyn til barnets ønske.   

Vi forstår at overgangen til barnehage kan være en stor omveltning både for barna og dere som foreldre. Derfor ønsker vi å gi dere så god informasjon som mulig for å sikre en trygg og smidig tilvenningsprosess.

 

Plan for Tilvenning: Vi anbefaler at dere setter av minst en uke til tilvenning. Barn har ulikt tempo i å bli kjent med nye omgivelser, og vi vil tilpasse tilvenningen til deres barns behov. Her er en generell plan som vi følger, men vi tilpasser denne etter behov:

Dag 1: 

  • Varighet: ca. 2 timer.
  • Beskrivelse: Første dagen tilbringer dere et par timer sammen med barnet i barnehagen. Dere vil få mulighet til å bli kjent med de ansatte, de andre barna, og barnehagens rutiner. Barnet kan utforske miljøet i sitt eget tempo, og dere får anledning til å stille spørsmål.

Dag 2:

  • Varighet: ca. 2 timer.
  • Beskrivelse: Barnet er igjen i barnehagen på formiddagen, men denne dagen kan dere prøve å forlate rommet kort tid for å se hvordan barnet reagerer. Dersom barnet er komfortabelt med det, kan dere la barnet være alene med personalet en liten stund.

Dag 3:

  • Varighet: ca. 2-3 timer.
  • Beskrivelse: Hvis barnet har vært komfortabelt med korte adskillelser, prøver vi å utvide tiden barnet er alene i barnehagen. Vi forsøker også å få barnet til å sove og spise i barnehagen. Det er viktig at en av dere er tilgjengelige i nærheten av barnehagen.

Dag 4:

  • Varighet: ca. 4-5 timer.
  • Beskrivelse: Barnet tilbringer en lengre periode i barnehagen uten dere, inkludert soving og måltider. Vi vil fortsatt holde en rolig tilnærming og sikre at barnet har det trygt og godt.

Dag 5:

  • Varighet: ca. 6 timer.
  • Beskrivelse: Barnet er alene i barnehagen i opptil 6 timer. Vi fokuserer på rolige og forutsigbare aktiviteter slik at barnet får mulighet til å bli kjent med miljøet og personalet.

Vi setter alltid barnets behov først. Vi følger nøye med på hvordan barnet trives og reagerer, og vi vil ta kontakt med dere dersom barnet har behov for det. Dere kan være trygge på at vi hele tiden prioriterer barnets velvære, og vi tilpasser tilvenningen slik at barnet føler seg trygg og ivaretatt.

Foreldres tilstedeværelse: Vi oppfordrer dere til å være til stede i barnehagen til barnet har blitt kjent med minst én av de ansatte. Dette kan variere fra noen dager til flere uker, avhengig av barnets behov. Det viktigste er at barnet får en trygg start.

Tips til en god tilvenning:

  • Si tydelig ifra til barnet når dere går, og unngå å dra ut avskjeden. Barna føler ofte trygghet i forutsigbarhet.
  • Hvis barnet gråter når dere går, er det viktig å huske at dette er en vanlig reaksjon. De fleste barn roer seg raskt når foreldrene har gått. Vi er her for å støtte dere og barnet gjennom hele prosessen. 

Vi er her for å gjøre tilvenningen så smidig som mulig for både dere og barnet. Ta gjerne kontakt dersom dere har spørsmål eller trenger råd underveis

Startsamtalen

Om startsamtalen i Kanvas: Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter – Kanvas

Vi har en startsamtale i forbindelse med at barnet starter i barnehagen, vi tilstreber å ha denne innen to uker etter barnehagestart. Hensikten er å bli godt kjent med, og få relevant informasjon om, barnet og barnets familie for å kunne tilrettelegge for et godt foreldresamarbeid og en god barnehagehverdag for barnet.

Denne gjennomføres med en av pedagogene på avdelingen. 

Praktisk info

Klær og utstyr

Det er en del utstyr man trenger i barnehagen, vi ber dere ta med følgende: 

  • Innesko
  • Vogn dersom barnet sover. 
  • Kosebanse/smukk og liknende
  • Drikkeflaske
  • Sekk (spesielt på storeban da disse brukes på tur)
  • Bleier (IKKE up& go) vi gir beskjed når det er tomt.   
  • Alle barna (som bruker bleier) tar med seg tørrservietter/våtservietter.  
  • I kurven/boksen/skapet skal det ligge skiftetøy til barnet
    • 2 stk genser 
    • 2 strømpebukser
    • 2 par sokker 
    • 2 bukser
    • 2 t-skjorter 
    • 2 stk. underbukser for de som ikke bruker bleier.
  • Regntøy må være i barnehagen hver dag.  
  • Dress/ jakke + overtrekksbukse og varmt mellomlagstøy er et must i høst/ vinter/ vår perioden.   

HUSK: MERK TØYET MED BARNES NAVN! Husk å sjekke skiftetøy jevnlig for å se om det trengs mer.  

Ta med drikkeflaske til og fra barnehagen hver dag, samt matpakke til 14.15 måltidet.   

I tillegg må vått tøy tas med hjem til tørk hver dag da vi ikke har gode tørkemuligheter i barnehagen. 

Bringe og hente

Barnehagens åpningstid er 07.30-16.45. I ferier/inneklemte dager kan det være noen endringer – følg med på informasjon. 

  • Barnehagen stenger kl. 16.45, da er personalets arbeidsdag også over. Vi oppfordrer derfor alle foreldre til å være i barnehagen innen kl. 16.30, slik at det er tid til å få informasjon om dagen og stille eventuelle spørsmål.
  • Barna er velkomne til å spise frokost i barnehagen dersom de ønsker det. I så fall ønsker vi at dette skjer mellom 07.30 og 09.30 da aktiviteter og ofte starter etter dette. 

Kjernetiden i barnehagen er fra kl. 09.30-14.00 – det er da vi gjennomfører de fleste aktiviteter. Det er viktig at barna leveres innen 09.30 for å delta fullt ut, da dette styrker deres sosialisering, vennskap og læring gjennom felles opplevelser med andre barn.

Dersom barnet skal ha fri eller kommer senere/hentet tidligere ønsker vi at dere registrer dette i mykid. 

 

Mat og måltider

I Kanvas følger vi Helsedirektoratets retningslinjer for mat og måltider i barnehagen.

Les mer om mat og måltider i Kanvas-barnehagene her: Sunn mat i barnehagen – Kanvas

 

Feriestengt og -avvikling

Kanvas-barnehagene holder stengt jul- og nyttårsaften, onsdag før skjærtorsdag og 5 planleggingsdager i løpet av barnehageåret. Barna skal i tillegg ha fire ukers ferie i løpet av barnehageåret. Barn som skal slutte i barnehagen må avvikle ferien før 1. august.

 

 

Samtykker

Foreldre fyller ut et samtykkeskjema i MyKid før barnet starter i barnehagen. I dette skjemaet fyller dere ut om dere f.eks. tillater at det tas bilder av barnet, og om dere tillater at barnet kan bli med på tur med offentlig transport.

Foreldre kan gjøre endringer i samtykkeskjemaet gjennom året.

 

Personvern

Alle barnehager har en lovpålagt plikt til å sørge for at personopplysninger er tilfredsstillende sikret for å unngå krenkelser av personvernet til ansatte, barn og foreldre. Barnehagen skal gjennom planlagte og systematiske tiltak sørge for tilfredsstillende informasjonssikkerhet med hensyn til konfidensialitet, integritet og tilgjengelighet ved behandling av personopplysninger. Personopplysninger skal ikke lagres lenger enn det som er nødvendig.

Samtykke

Lagring av personopplysninger om barn og foresatte forutsetter at samtykkeskjema er fylt ut og signert. Dette gjøres på MyKid.

Barnemapper

Hver barnehage har et digitalt barnemappearkiv der all dokumentasjon om barn som går i barnehagen arkiveres. Daglig leder i barnehagen, eller stedfortredende, er ansvarlig for tilgangskontroll. Kun ansatte som jobber med barnet har tilgang til mappen.

Foresatte har normalt tilgang til informasjonen i barnemappen, for eksempel startsamtale og oppfølgingssamtaler. Dokumenter som er utarbeidet for eventuell intern saksforberedelse kan unntas fra innsyn. Barnets foresatte har som hovedregel rett til innsyn i alt som omhandler sitt barn. For å vurdere krav om innsyn skal barnehagen motta skriftlig henvendelse som vil bli besvart skriftlig. E-posthenvendelse regnes her som skriftlig henvendelse. Eventuelle kopier av dokumenter fra barnemappen skal leveres direkte til den som har fått tillatelse til innsyn.

Når barnet slutter i barnehagen, vil opplysningene som hovedregel enten overføres til foresatte eller bli slettet av barnehagen. Unntak fra dette kan være barnehagens behov for å dokumentere saksbehandling i en konkret sak knyttet til et barn, for eksempel en barnevernssak.

Trygg håndtering av digitale enheter

Av personvernhensyn skal ikke digitale kommunikasjonsmidler (eks. smartklokke, mobiltelefon e.l.) medbringes barnehagen.

Alle digitale enheter som benyttes i jobbsammenheng, som PC, nettbrett og mobiltelefon, skal være passordbeskyttet. PC og nettbrett skal oppbevares nedlåst etter åpningstid. Personlige enheter skal som en hovedregel ikke benyttes i jobbsammenheng. To-faktor autentisering ved pålogging må benyttes der enhet benyttes til annet enn nødstilfelle. 

Bilder av barn – retningslinjer for ansatte

Det kan kun tas identifiserbare bilder av barn som er godkjent for fotografering, og bildene kan kun deles etter godkjenning fra foresatte – ref. samtykkeskjema. Alle Kanvas-barnehager utarbeider egne retningslinjer for håndtering av bilder av barn.

Bilder av barn – retningslinjer for foresatte

Det skal ikke deles bilder av andres barn uten samtykke fra barnas foresatte. Det gjelder alle arrangementer tilknyttet barnehagen, inkludert det som skjer utenfor barnehagens område. Dette baseres på personvernloven og Datatilsynets retningslinjer for personvern i barnehagen, samt deres veileder om bilder av barn. Se folderen «I beste mening» om bilder av barn her: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/

  • Hovedregelen er at du alltid skal be om samtykke fra alle som direkte eller indirekte kan gjenkjennes på et bilde før det publiseres. Hvis de som er avbildet er under 15 år, må også de foresatte samtykke til publiseringen. Hvis du deler bilder uten lov, vil du i verste fall kunne havne i straffansvar. Dette gjelder enten bildet skal deles åpent på en nettside, på en lukket Facebook-side eller via epost.

  • Vi må være særlig bevisste på reglene i situasjoner hvor også andres barn kommer med på bildene som tas, for eksempel på en Lucia-frokost i barnehagen. Der er det lett å få med andre barn på bildet. Da er det viktig at vi spør de foresatte om lov før det deles. Vi vet aldri hvilke situasjoner andre mennesker er i, og mange kan ha gode grunner til å ikke ha bilder av seg selv på nett. Dessuten er det et godt nok argument rett og slett å ikke ønske en slik tilstedeværelse.

  • Unntak: På noen bilder er det selve situasjonen, eller aktiviteten, som er hovedtema. Hvilke personer som er på bildet er da mindre viktig. Dette kan for eksempel gjelde avstandsbilder av et 17. maitog. Slike bilder kan deles uten tillatelse fra de avbildede så lenge bildene er harmløse og ikke på noen måte kan føles krenkende for de som er avbildet. Ha likevel som hovedregel alltid å spørre alle på bildet før det deles for ikke å trå feil. Det er dessuten en høflig gest å spørre dem det gjelder før bildet i det hele tatt tas, så langt det lar seg gjøre.

 

Sikkerhet/HMS

Vi tar alltid barnas sikkerhet på alvor, og har derfor noen retningslinjer for hva som må unngås av klær og utstyr i barnehagen for å minimere risikoen for kvelningsfare:

  • Bruk buff eller hals i stedet for skjerf.
  • Unngå hettegensere eller andre plagg med fastsydd hette. Det meste av parkdresser og regntøy har hetter med glidelås/knapper som løsner om barna blir hengende fast i noe.
  • Unngå drikkeflasker med snorer til å henge rundt halsen.
  • Fjern snorer fra barnas klær hvis de kan utsette barnet for kvelningsfare.
  • Ikke heng sykkelhjelmer tilgjengelig for barn i garderoben.
  • Ikke ta med tau, hoppetau eller hoppestrikk hjemmefra.

Disse retningslinjene er viktige for å sikre at barna kan leke og utforske trygt i barnehagen. Vi setter stor pris på at dere som foreldre hjelper oss med å følge disse retningslinjene for å skape et trygt miljø for alle barn.

Sykt barn

Kanvas følger folkehelseinstituttets retningslinjer for syke barn.

Det er barnets allmenntilstand som avgjør om barnet kan gå i barnehagen eller bør være hjemme. Som hovedregel bør barnet være friskt nok til å kunne delta i normale aktiviteter i barnehagen, og barnet skal ikke ha feber.

Barn med akutt diaré kan komme tilbake til barnehagen 2 døgn etter at de har blitt symptomfrie.

For å forebygge smitte er det viktig med god hygiene. Vi ber derfor om at alle foresatte vasker hendene, samt barnas hender hver morgen når dere kommer i barnehagen, og hver ettermiddag før dere drar hjem fra barnehagen. Dette for å minimere risikoen for å dra med smitte hjemmefra til barnehagen, og fra barnehagen og hjem. 

Hvis barnet blir sykt i løpet av dagen blir foreldrene kontaktet.

Medisiner

Legemidler til barn skal, så langt det er mulig, gis utenom barnehagetiden. Dersom legemidler må gis i barnehagen, skal foresatte fylle ut flere skjemaer som blant annet bekrefter type legemiddel, riktig dose og hvem som kan gi medisiner. Disse skjemaene finnes i  MyKid.

Jodtablett ved atomulykke:

Jodtabletter er lagret i barnehagen. Barnehagen vil gi barna jodtablett hvis Kriseutvalget for atomberedskap anbefaler at jodtabletter skal brukes. Ved en atomulykke kan det være viktig at barn og unge får jodtabletter raskt. Du som foresatt må gi beskjed til barnehagen v/daglig leder, hvis du ikke ønsker at barnet skal få jodtablett.   

Hvorfor jodtablett: Hvis det skjer en atomulykke i Norge eller i nærheten av Norge, kan radioaktivt jod bli spredd gjennom luften i så store mengder at det er fare for at dette stoffet blir tatt opp i kroppen. Jodtabletter blokkerer opptaket av radioaktivt jod i skjoldbruskkjertelen. På denne måten beskytter jodtabletter mot radioaktivitet og gjør at det er mindre risiko for at kreft i denne kjertelen. Derfor anbefaler norske myndigheter at barn og unge under 18 år får en jodtablett hvis det skjer en atomulykke som utsetter dem for radioaktivt jod. Det er meget sjelden at noen får bivirkninger etter å ha fått jodtablett én gang. Ved tvil bør du snakke med barnets lege.

Fravær og vikarer

Ved behov benytter barnehagen seg av vikarer. Vi holder foresatte oppdatert om fravær blant ansatte og om eventuell bruk av vikar.

Alle vikarer må levere politiattest før oppstart, slik øvrige ansatte gjør. Nye vikarer går ikke yttervakter og er heller ikke alene med barna. Vi etterstreber å ikke bruke nye vikarer sammen med de minste barna.

Forsikring

Barn som går i en Kanvas-barnehage er forsikret i KLP Skadeforsikring. Forsikringen gjelder innenfor barnehagens område, og på utflukter, reiser og lignende som arrangeres av barnehagen. I tillegg er barnet forsikret på direkte reise til/fra barnehagen. 

Vi gjør oppmerksom på at skadeforsikringen kun gjelder personskader knyttet til ulykker. Eiendeler er altså ikke dekket av denne forsikringen. Dersom man har dyre eiendeler i barnehagen, som briller, vogn el., anbefaler vi at dette inkluderes i foresattes egne forsikringer.

Les mer om forsikringen her.

Foreldrebetaling

Maksimalgrensen for foreldrebetaling for et heldags ordinært barnehagetilbud er 2000 kroner per måned fra 1. august 2024.

Kanvas følger maksimalgrensen for foreldrebetaling.

I tillegg betales matpenger som er 350 kr. per måned. 

 

Barnehagehverdagen

Dagsrytmen

Dagsrtmen på storebarn – Dovregubben og Tyrihans – ser omtrent slik ut: 

  • 07.30: Barnehagen åpner, og det er mulighet for å spise frokost (medbrakt). Frilek/ aktiviteter
  • 09.30 – 10.45: Frilek/aktiviteter/grupper inne eller ute.
  • 11.00 – 11.20: Samlingsstund, håndvask.
  • 11.30: Lunsj. Barnehagen serverer måltider fire dager i uka (på turdagen har vi to matpakker)
  • 12.00: Utelek
  • 14.30: Medbrakt matpakke Frilek/ aktiviteter enten ute eller inne
  • 16.45: Barnehagen stenger. Det vil komme mer konkrete planer etter hvert.

Dagsrytmen på småbarn – Tommeliten og Askeladden – ser omtrent slik ut: 

  • 07.30: Barnehagen åpner, og det er mulighet for å spise frokost (medbrakt). Frilek/ aktiviteter
  • 09.00: Fruktstund
  • 09.30 – 11.00: Frilek/aktiviteter/grupper inne eller ute.
  • 11.00: Lunsj. Barnehagen serverer måltider fire dager i uka (på turdagen har vi to matpakker)
  • 11.30 – 13.30: Sovetid/rolige aktiviteter/avslapping
  • 14.00: Medbrakt matpakke Frilek/ aktiviteter enten ute eller inne
  • 16.45: Barnehagen stenger.

Det vil komme mer konkrete planer på mykid.

Den første tiden vil vi bruke på å gjøre barnegruppen kjent med hverandre, skape trygghet og fokusere på vennskap.

 

Foreldresamarbeid

MyKid

Kanvas-barnehagene benytter seg av kommunikasjonsportalen MyKid.

 

Barnehagen bruker Mykid til: 

  • SMS/mail mellom barnehage og hjem
  • Daglige oppdateringer fra barnehagen/avdelingen eller angående ditt barn
  • Kalenderfunksjon
  • Fravær- og oppmøteregistrering
  • Beskjeder fra/til foreldre
  • Bilder fra barnehagen (På et trygt webområde)
    • Tagging av bilder, slik at de kun er synlige for de aktuelle foresatte
    • Mulighet for å laste ned bilder

Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter

Kort tid etter barnehagestart gjennomfører vi en startsamtale der formålet er å bli bedre kjent med barnet og familien.

Etter startsamtalen tilbys foresatte en foreldresamtale 2 ganger per år. Hensikten med foreldresamtalen er å få til en god dialog om barnets trivsel og utvikling hjemme og i barnehagen, for å kunne legge til rette for en god barnehagehverdag og videre utvikling for barnet, og et godt og konstruktivt foreldresamarbeid.

Kanvas-barnehagene gjennomfører også foreldremøte én eller to ganger i året.

Les mer om startsamtalen, foreldresamtalene og foreldremøtene her: Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter – Kanvas

Foreldrerådet og Samarbeidsutvalget (SU)

Foreldrerådet består av de foresatte til barna i barnehagen. Foreldrerådet skal fremme foreldrenes fellesinteresser og samarbeide med barnehagen om et barnehagemiljø for barna. Foreldrerådet velger foreldrerepresentanter til samarbeidsutvalget (SU).

Alle barnehager er pålagt å ha et samarbeidsutvalg. SU skal være et rådgivende, kontaktskapende og samordnende organ, og består av foresatte og ansatte i barnehagen. Foreldrerådet og samarbeidsutvalget skal bli forelagt, og har rett til å uttale seg i, saker som er viktige for foreldrenes forhold til barnehagen. Samarbeidsutvalget skal med utgangspunkt i rammeplanen vedta en årsplan for den pedagogiske virksomheten. Informasjon om hvilke foreldre som er valgt som SU-representanter, samt kontaktinformasjon til disse, deles på MyKid.

Foreldreundersøkelsen

Kanvas-barnehagene deltar årlig i den nasjonale foreldreundersøkelsen. I foreldreundersøkelsen får foresatte si sin mening om barnehagetilbudet, barnas trivsel og samarbeidet mellom hjem og barnehage. 

Undersøkelsen gjennomføres mellom 6. januar og 31. januar. Resultatene blir tilgjengelig i februar. 

Resultatene fra foreldreundersøkelsen brukes av barnehagen som en hjelp til å vurdere og utvikle barnehagetilbudet. Vi oppfordrer alle foreldre til å delta på undersøkelsen.

 

Årshjul

16. apr 2025

Onsdag i påsken – alle Kanvas-barnehager holder stengt

30. mai 2025

Planleggingsdag