Om barnehagen
Spikkestad Kanvas-barnehage ligger sentralt i Spikkestad sentrum, med lyse og fine lokaler og et stort uteområde som innbyr til variert lek og aktivitet.
I barnehagen vår møter du varme og omsorgsfulle voksne som er opptatt av å se hvert enkelt barn. Vi er en stabil og kunnskapsrik gjeng ansatte som består av 50% barnehagelærere og 50% barne- og ungdomsarbeidere og assistenter med lang erfaring. Vi engasjerer oss i barnas lek og er opptatt av at barna skal ha morsomme og spennende dager her hos oss.
Barnehagehverdagen i Spikkestad Kanvas-barnehage er forutsigbar og trygg. Her får alle barn medvirke i sin egen hverdag og oppleve mestring. Vi har et lekemiljø som fremmer undring og kreativitet, og som legger til rette for at barna kan styre og strukturere leken sin selv. Mye av leketiden tilbringer vi utendørs, og vi er på ukentlige ekspedisjoner til turmål i nærmiljøet.
Et trygt og godt psykososialt barnehagemiljø er kjernen i alt vi gjør. Hos oss møter barna et inkluderende og trygt barnehagemiljø med omsorgsfulle voksne som støtter og veileder, slik at alle kan stå støtt i både medgang og motgang.
Barnas foreldre er våre viktigste samarbeidspartnere, derfor er vi opptatt av å bygge gode relasjoner og ha en god dialog med alle foresatte.
Ønsker dere plass i barnehagen vår, kontakt Hege på tlf. 406 30 484.
Velkommen til oss!
Ny i barnehagen
Før oppstart
Før barnet begynner i barnehagen mottar de foresatte en sms med beskjed om å registrere barnet og foresatte i kommunikasjonsplattformen MyKid. I MyKid skal dere fylle ut kontaktinformasjon og andre opplysninger som er viktig for barnets opphold i barnehagen, blant annet et samtykkeskjema og en egenerklæring om barnets helse.
Foreldre som ikke bor sammen skal fylle ut hvert sitt skjema.
Opplysninger om barnets helse er taushetsbelagt og det vil være begrenset tilgang til informasjonen i barnehagen.
Før barnet begynner i barnehagen, får alle familier informasjon om barnehagen og oppstarten på mail. Dere får også invitasjon til besøksdager og informasjonsmøte for alle nye familier før dere begynner. På informasjonmøte får dere informasjon om oppstartsdato.
Tilvenning
Les mer om tilvenning her: Tilvenning i barnehagen – Kanvas
De første dagene i ny barnehage er alltid ekstra spennende for barn, foreldre og personalet. Her kommer informasjon om hvordan vi gjør det i tilvenningsperioden for både små og store barn. Vi er opptatt av at barna og dere foreldre skal få en god og tygg oppstart hos oss. Vi følger Kanvas og Asker kommune sine rutiner for oppstart i barnehagen. Ta gjerne en titt på Kanvas og kommunens hjemmeside. Der finner dere mer generell informasjon om oppstart i barnehagen. For de minste barna legger vi opp til fem tilvenningsdager hvor dere foreldre er tilstede og aktive sammen med barna og peronalet. Vi gjør vurderinger sammen med dere hver dag om hvor mye eller lite dere skal være tilstede på avdelingen ut over i uken.
For de minste barna på Askeladden og Snehvit;
Når dere kommer til barnehagen vår, vil dere bli møtt av primærkontakten til barnet. Hvem dette er kommer vi tilbake til når det nærmer seg. Primærkontakten har ansvar for å følge opp barna i hverdagen. Den første tiden er den viktigste oppgaven å bli trygg i omgivelsene og få en nær tilknytning til de ansatte i barnehagen. Det vil kunne kjennes trygt for barnet å vite hvem “deres” voksen er, og målet er at barnet skal knytte seg til sin primærkontakt. Når denne tilknytningen er etablert kan den brukes som base for utforsking av andre relasjoner og barnehagens miljø. Når vi arbeider med tilknytning i barnehagen, bruker vi Trygghetssirkelen som utgangspunkt. I korte trekk handler Trygghetssirkelen om at barna skal bevege seg mellom trygghet og utforskning. Barna skal våge å utforske verden rundt seg, men må alltid kunne stole på at det finnes en trygg havn (tilknytningsperson) der de kan få lade opp når de er lei seg, engstelige, slitne eller bare i naturlig behov for nærhet og bekreftelse. De ansatte må være både til stede og tilgjengelige.
Alle barn er forskjellig og gir ulike uttrykk for hvordan de har det. Derfor er det vanskelig å si hvor lang tid barnet trenger for å bli trygg nok til å være i barnehagen uten dere foreldre. Det vil derfor være nødvendig at dere setter av god tid til å gjennomføre en oppstart tilpasset ditt barn. Med en lekende tilnærming bruker vi tid på å bli kjent med hvert enkelt barn slik at de etter hvert blir tryggere og tryggere på de voksne i barnehagen. Vi har hele tiden en tett dialog med dere foreldre om hva vi sammen tror er best for akkurat deres barn. Oppstart i barnehagen er en stor overgang med mange nye inntrykk for et lite barn. Vi oppfordrer dere til å legge minst mulig planer på ettermiddager og helg den første tiden slik at barnet får ro og mulighet til å koble seg på dere foreldre igjen etter en dag i barnehagen. Korte dager en god periode etter oppstart er å foretrekke.
For de store barna;
For oppstarten på storbarnsavdelingen vil vi også legge opp til tygge og gode dager for barna sammen med primærkontakt. Barn har ulike behov og tilvenningsperioden må tilpasses hvert enkelt barn.
Tilvenningsperioden for barna på Tommeliten og Veslefrikk strekker seg også over en uke, eventuelt lengre hvis det skulle vise seg at barnet har behov for det. Det er viktig med god dialog mellom barnehagen og dere foreldre slik at vi sikrer en god start for barna. Dagene dere må være med i barnehagen eller være tilgjengelig om noen skulle oppstå, må dere foreldre og barnehagen snakke sammen om. Det er ulikt fra barn til barn hva det har behov for av trygghet og støtte de første dagene i ny barnehagen. Foreldre må være til stede hele dag 1, og deretter vurderes barnets trygghet og ulike behov.
Startsamtalen
Om startsamtalen i Kanvas: Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter – Kanvas
Dere foreldre skal ha startsamtale med barnehagelærer i løpet av tilvenningstiden. Der snakker vi blant annet om de viktigste forutsetningene for barnets trygghet og trivsel i barnehagen. I vår startsamtale snakker vi om barnet og familien, men også om ting som kan være vanskelig for barnet og/eller familien. Dette gjør vi for å bli godt kjent med dere og kunne gjøre en så god jobb vi kan for barnet og dere. Spørsmålenne vi stiller kan kanskje oppleves underlige, skumle eller at dere vil tenke at "dette har ikke barnehagen ikke noe med". Det er helt frivillig å svare og dere deler det dere ønsker, men vi vil stille spørsmålene.
Samtalen gjennomføres sammen med barnehagelærer på avdelingen i løpet av de to til tre første ukene etter oppstart. Det skrives ikke referat fra denne samtalen, men er det områder som er viktig og jobbe sammen om , legges denne informasjonen i barnets mappe.
Praktisk info
Klær og utstyr
Klær og utstyr er en viktig faktor for barns trivsel i uteleken. Det må til en hver tid ligge ekstra skiftetøy i barnehagen, slik at barnet kan skifte om det blir vått. Vi er ute i all slags vær, og det er viktig at tøyet er hensiktsmessig i forhold til årstiden og værforhold. Det er foreldrenes ansvar å sjekke kurven jevnlig. Vi ber dere om å merke klærne til barna deres. Vi klarer dessverre ikke alltid å vite hvem som eier hva.
Foreldrene må selv sørge for at barna har bleier i barnehagen. Dette gjelder også solkrem og andre kremer.
Barn som skal sove må ha med egne vogner i barnehagen. De kan oppbevares i vognhuset om natten. Foreldrene er ansvarlig for at vognene er i forsvarlig stand og har brems som fungerer. Alle må ha sele, myggnett og regntrekk samt at vognposer, dyner og tepper passer til årstiden. Foreldrene er ansvarlig for vask og renhold av vogner og utstyr.
Bringe og hente
Levering og hentesituasjonen er et viktig daglig møtepunkt mellom hjemmet og barnehagen. I disse stundene er det viktig at vi gir hverandre god informasjon, slik at vi i barnehagen kan hjelp og legge til rette for en god dag for barna og at dere foreldre får en kort oppsummering av hvordan barnet deres har hatt det idag når dere henter. I barnehagen må vi alltid vurdere hvor vi trengs mest, sammen med barna, eller gå bort fra barna for å gi informasjon til dere. Vi skal strekke oss langt for å gi daglige oppdateringer, og vi ønsker at dere som foreldre spør oss hvis dere ikke får den informasjonen som er viktig for dere. Det er ikke alt vi ønsker å snakke med dere om i garderoben. Det er svært viktig for oss å være nøye på hvilken informasjon som gis i denne situasjonen, både med tanke på barnet og om det skulle være andre barn og foreldre til stede. Har det skjedd noe spesielt med barnet ditt i løpet av dagen, og dette er informasjon vi ikke ønsker å dele i garderoben, ringer vi dere alltid. Er det andre enn dere foreldre som skal hente barnet deres, må dere alltid gi beskjed til oss. Vi kan ikke overlate barn til noen vi ikke har fått melding om.
Mat og måltider
I Kanvas følger vi Helsedirektoratets retningslinjer for mat og måltider i barnehagen.
Les mer om mat og måltider i Kanvas-barnehagene her: Sunn mat i barnehagen – Kanvas
Måltider og kosthold
Barn spiser mange av sine måltider i barnehagen og disse måltidene er derfor av stor betydning for barns utvikling og helse. I Kanvas-barnehagene settes det av god tid til måltidene for å gi barna god tid til å spise seg mette, og for å gi dem en god måltidsopplevelse. Måltidet i Kanvas er en viktig læringsarena hvor barn og ansatte samtaler om ulike tema, og hvor barns deltagelse og nysgjerrighet står sentralt. Når barn spiser sammen med voksne som er gode rollemodeller, vil det kunne bidra positivt til barnas spisevaner – som å kjenne etter om man er mer sulten, og å smake på nye matvarer. Spisevaner etableres ofte tidlig i livet og har en tendens til å vedvare. Tilrettelegging for sunne spisevaner og et variert kosthold i barnehagen bidrar til å dekke barnas behov for næringsstoffer, samtidig som det bidrar til å legge et godt grunnlag for god helse.
I Kanvas serverer vi mat og drikke i tråd med Helsedirektoratets kostråd og følger deres nasjonale faglige retningslinjer for mat og måltider i barnehagen. Les mer om matservering i Kanvas-barnehagene her.
Med dette som utgangspunkt har Kanvas-barnehagene følgende overordnede retningslinjer for måltidene:
- Det skal tilbys et sunt og variert kosthold til barn og ansatte
- Maten skal «fargelegges» med grønnsaker, frukt og bær
- Kaker, kjeks og liknende, samt søte drikker, bør unngås
Feriestengt og -avvikling
Kanvas-barnehagene holder stengt jul- og nyttårsaften, onsdag før skjærtorsdag og 5 planleggingsdager i løpet av barnehageåret. Barna skal i tillegg ha fire ukers ferie i løpet av barnehageåret. Barn som skal slutte i barnehagen må avvikle ferien før 1. august.
Barnehagen har tre uker sommerstengt i juli. For sommeren 2025 har vi stengt i ukene 28, 29 og 30. Barnehagen har også redusert åpningstid i påskeuken og romjulen. Mandag og tirsdag i påskeuken og i romjulen har vi åpent fra 0800 til 1530. I romjulen 2024 har vi stengt fredag 27. desember og mandag 30. desember.
Samtykker
Foreldre fyller ut et samtykkeskjema i MyKid før barnet starter i barnehagen. I dette skjemaet fyller dere ut om dere f.eks. tillater at det tas bilder av barnet, og om dere tillater at barnet kan bli med på tur med offentlig transport.
Foreldre kan gjøre endringer i samtykkeskjemaet gjennom året.
Personvern
Alle barnehager har en lovpålagt plikt til å sørge for at personopplysninger er tilfredsstillende sikret for å unngå krenkelser av personvernet til ansatte, barn og foreldre. Barnehagen skal gjennom planlagte og systematiske tiltak sørge for tilfredsstillende informasjonssikkerhet med hensyn til konfidensialitet, integritet og tilgjengelighet ved behandling av personopplysninger. Personopplysninger skal ikke lagres lenger enn det som er nødvendig.
Samtykke
Lagring av personopplysninger om barn og foresatte forutsetter at samtykkeskjema er fylt ut og signert. Dette gjøres på MyKid.
Barnemapper
Hver barnehage har et digitalt barnemappearkiv der all dokumentasjon om barn som går i barnehagen arkiveres. Daglig leder i barnehagen, eller stedfortredende, er ansvarlig for tilgangskontroll. Kun ansatte som jobber med barnet har tilgang til mappen.
Foresatte har normalt tilgang til informasjonen i barnemappen, for eksempel startsamtale og oppfølgingssamtaler. Dokumenter som er utarbeidet for eventuell intern saksforberedelse kan unntas fra innsyn. Barnets foresatte har som hovedregel rett til innsyn i alt som omhandler sitt barn. For å vurdere krav om innsyn skal barnehagen motta skriftlig henvendelse som vil bli besvart skriftlig. E-posthenvendelse regnes her som skriftlig henvendelse. Eventuelle kopier av dokumenter fra barnemappen skal leveres direkte til den som har fått tillatelse til innsyn.
Når barnet slutter i barnehagen, vil opplysningene som hovedregel enten overføres til foresatte eller bli slettet av barnehagen. Unntak fra dette kan være barnehagens behov for å dokumentere saksbehandling i en konkret sak knyttet til et barn, for eksempel en barnevernssak.
Trygg håndtering av digitale enheter
Av personvernhensyn skal ikke digitale kommunikasjonsmidler (eks. smartklokke, mobiltelefon e.l.) medbringes barnehagen.
Alle digitale enheter som benyttes i jobbsammenheng, som PC, nettbrett og mobiltelefon, skal være passordbeskyttet. PC og nettbrett skal oppbevares nedlåst etter åpningstid. Personlige enheter skal som en hovedregel ikke benyttes i jobbsammenheng. To-faktor autentisering ved pålogging må benyttes der enhet benyttes til annet enn nødstilfelle.
Bilder av barn – retningslinjer for ansatte
Det kan kun tas identifiserbare bilder av barn som er godkjent for fotografering, og bildene kan kun deles etter godkjenning fra foresatte – ref. samtykkeskjema. Alle Kanvas-barnehager utarbeider egne retningslinjer for håndtering av bilder av barn.
Bilder av barn – retningslinjer for foresatte
Det skal ikke deles bilder av andres barn uten samtykke fra barnas foresatte. Det gjelder alle arrangementer tilknyttet barnehagen, inkludert det som skjer utenfor barnehagens område. Dette baseres på personvernloven og Datatilsynets retningslinjer for personvern i barnehagen, samt deres veileder om bilder av barn. Se folderen «I beste mening» om bilder av barn her: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/
-
Hovedregelen er at du alltid skal be om samtykke fra alle som direkte eller indirekte kan gjenkjennes på et bilde før det publiseres. Hvis de som er avbildet er under 15 år, må også de foresatte samtykke til publiseringen. Hvis du deler bilder uten lov, vil du i verste fall kunne havne i straffansvar. Dette gjelder enten bildet skal deles åpent på en nettside, på en lukket Facebook-side eller via epost.
-
Vi må være særlig bevisste på reglene i situasjoner hvor også andres barn kommer med på bildene som tas, for eksempel på en Lucia-frokost i barnehagen. Der er det lett å få med andre barn på bildet. Da er det viktig at vi spør de foresatte om lov før det deles. Vi vet aldri hvilke situasjoner andre mennesker er i, og mange kan ha gode grunner til å ikke ha bilder av seg selv på nett. Dessuten er det et godt nok argument rett og slett å ikke ønske en slik tilstedeværelse.
-
Unntak: På noen bilder er det selve situasjonen, eller aktiviteten, som er hovedtema. Hvilke personer som er på bildet er da mindre viktig. Dette kan for eksempel gjelde avstandsbilder av et 17. maitog. Slike bilder kan deles uten tillatelse fra de avbildede så lenge bildene er harmløse og ikke på noen måte kan føles krenkende for de som er avbildet. Ha likevel som hovedregel alltid å spørre alle på bildet før det deles for ikke å trå feil. Det er dessuten en høflig gest å spørre dem det gjelder før bildet i det hele tatt tas, så langt det lar seg gjøre.
Sikkerhet/HMS
Vi tar alltid barnas sikkerhet på alvor, og har derfor noen retningslinjer for hva som må unngås av klær og utstyr i barnehagen for å ikke utsette barn for kvelningsfare:
•Bruk buff eller hals i stedet for skjerf.
•Unngå hettegensere eller andre plagg med fastsydd hette. Det meste av parkdresser og regntøy har hetter med glidelås/knapper som løsner om barna blir hengende fast i noe.
•Unngå drikkeflasker med snorer til å henge rundt halsen.
•Fjern snorer fra barnas klær hvis de kan utsette barnet for kvelningsfare.
•Ikke heng sykkelhjelmer tilgjengelig for barn i garderoben.
•Ikke ta med tau, hoppetau eller hoppestrikk hjemmefra.
Sykt barn
Kanvas følger folkehelseinstituttets retningslinjer for syke barn.
Det er barnets allmenntilstand som avgjør om barnet kan gå i barnehagen eller bør være hjemme. Som hovedregel bør barnet være friskt nok til å kunne delta i normale aktiviteter i barnehagen, og barnet skal ikke ha feber.
Barn med akutt diaré kan komme tilbake til barnehagen 2 døgn etter at de har blitt symptomfrie.
Vi ringer dere alltid om barnet deres blir sykt eller har en allmenntilstand vi er usikre på. Det er ikke alltid lett å vurdere barnas allmenntilstand. Når vi ringer dere, er det for å informere og at vi sammen kan bli enige om hva som er barnets beste. Vi ønsker at barna skal være i barnehagen, så når vi ringer har vi observert barnet og gjort vurdering som vi ønsker å drøfte med dere. Når barna er i barnehagen må de kunne ta del i dagligdagse aktiviter og være ute på lik linje med de øvrige barna. Når vi ser at barna ikke orker å delta i hverdagen ringer vi dere. Barna som i barnehagen kan ha dårlig allmenntilstand, kan kvikne til når de kommer hjem. Når man er hjemme er det helt andre krav som stilles og barna har mulighten til å senke tempoet og hvile seg når de har behov for det.
Medisiner
Legemidler til barn skal, så langt det er mulig, gis utenom barnehagetiden. Dersom legemidler må gis i barnehagen, skal foresatte fylle ut flere skjemaer som blant annet bekrefter type legemiddel, riktig dose og hvem som kan gi medisiner. Disse skjemaene finnes i MyKid.
Jodtablett ved atomulykke:
Jodtabletter er lagret i barnehagen. Barnehagen vil gi barna jodtablett hvis Kriseutvalget for atomberedskap anbefaler at jodtabletter skal brukes. Ved en atomulykke kan det være viktig at barn og unge får jodtabletter raskt. Du som foresatt må gi beskjed til barnehagen v/daglig leder, hvis du ikke ønsker at barnet skal få jodtablett.
Hvorfor jodtablett: Hvis det skjer en atomulykke i Norge eller i nærheten av Norge, kan radioaktivt jod bli spredd gjennom luften i så store mengder at det er fare for at dette stoffet blir tatt opp i kroppen. Jodtabletter blokkerer opptaket av radioaktivt jod i skjoldbruskkjertelen. På denne måten beskytter jodtabletter mot radioaktivitet og gjør at det er mindre risiko for at kreft i denne kjertelen. Derfor anbefaler norske myndigheter at barn og unge under 18 år får en jodtablett hvis det skjer en atomulykke som utsetter dem for radioaktivt jod. Det er meget sjelden at noen får bivirkninger etter å ha fått jodtablett én gang. Ved tvil bør du snakke med barnets lege.
Fravær og vikarer
Ved behov benytter barnehagen seg av vikarer. Vi holder foresatte oppdatert om fravær blant ansatte og om eventuell bruk av vikar.
Alle vikarer må levere politiattest før oppstart, slik øvrige ansatte gjør. Nye vikarer går ikke yttervakter og er heller ikke alene med barna. Vi etterstreber å ikke bruke nye vikarer sammen med de minste barna.
Forsikring
Barn som går i en Kanvas-barnehage er forsikret i KLP Skadeforsikring. Forsikringen gjelder innenfor barnehagens område, og på utflukter, reiser og lignende som arrangeres av barnehagen. I tillegg er barnet forsikret på direkte reise til/fra barnehagen.
Vi gjør oppmerksom på at skadeforsikringen kun gjelder personskader knyttet til ulykker. Eiendeler er altså ikke dekket av denne forsikringen. Dersom man har dyre eiendeler i barnehagen, som briller, vogn el., anbefaler vi at dette inkluderes i foresattes egne forsikringer.
Foreldrebetaling
Maksimalgrensen for foreldrebetaling for et heldags ordinært barnehagetilbud er 3 000 kroner per måned fra 1. januar 2024, og 2 000 kroner per måned fra 1. august 2024.
Kanvas følger maksimalgrensen for foreldrebetaling.
Barnehagehverdagen
Foreldresamarbeid
MyKid
Kanvas-barnehagene benytter seg av kommunikasjonsportalen MyKid.
Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter
Kort tid etter barnehagestart gjennomfører vi en startsamtale der formålet er å bli bedre kjent med barnet og familien.
Etter startsamtalen tilbys foresatte en foreldresamtale 2 ganger per år. Hensikten med foreldresamtalen er å få til en god dialog om barnets trivsel og utvikling hjemme og i barnehagen, for å kunne legge til rette for en god barnehagehverdag og videre utvikling for barnet, og et godt og konstruktivt foreldresamarbeid.
Kanvas-barnehagene gjennomfører også foreldremøte én eller to ganger i året.
Les mer om startsamtalen, foreldresamtalene og foreldremøtene her: Startsamtale, foreldresamtaler og foreldremøter – Kanvas
I Spikkestad Kanvas-barnehage gjennomfører vi to foreldremøter per barnehageår hvor alle foreldre blir invitert. Vi har høst- og vårmøter. Møtene kan gjennomføres for hele barnehagen eller avdelingsvis. I tillegg har vi eget informasjonsmøte for nye foreldre i juni og eget foreldremøte for Maxi-barna, de eldste barna i barnehagen, tidlig høst. Innholdet i møtene varierer fra år til år etter temaer vi jobber med i barnehagen.
Foreldremøtene er viktige møtepunkt mellom barnehagen og hjemmet. Møtene legges opp slik at dere som foreldre kan ta del i drøftinger og medvirke til barnehagens innhold. Vi legger også vekte på at disse møtene er viktige sosiale møtepunkt hvor dere foreldre har muligheter til å bli kjent med og treffe andre foreldre.
Vi håper dere setter av tid til disse møtepunktene ca to ganger per år.
Foreldrerådet og Samarbeidsutvalget (SU)
Foreldrerådet består av de foresatte til barna i barnehagen. Foreldrerådet skal fremme foreldrenes fellesinteresser og samarbeide med barnehagen om et barnehagemiljø for barna. Foreldrerådet velger foreldrerepresentanter til samarbeidsutvalget (SU).
Alle barnehager er pålagt å ha et samarbeidsutvalg. SU skal være et rådgivende, kontaktskapende og samordnende organ, og består av foresatte og ansatte i barnehagen. Foreldrerådet og samarbeidsutvalget skal bli forelagt, og har rett til å uttale seg i, saker som er viktige for foreldrenes forhold til barnehagen. Samarbeidsutvalget skal med utgangspunkt i rammeplanen vedta en årsplan for den pedagogiske virksomheten. Informasjon om hvilke foreldre som er valgt som SU-representanter, samt kontaktinformasjon til disse, deles på MyKid.
Valg av foreldrerepresentanter til Samarbeidutvalget gjennomføres på høstens foreldrådsmøte. Samrbeidsutvalget består av to foredrerepresentanter og to vararepresentanter samt to representanter fra barnehagen og daglig leder som har rollen som sekretær i utvalget. Vi avholder 4 til 6 møter i året.
Dugnad
I samarbeid med Samarbeidsutvalget, gjennomfører vi dugnad i mai, hvert år. Dugnaden gjennomføres med barn og foreldre. Vi koster, raker og rydder på uteområdet. Vi vasker vinduer, bord og stoler inne på avdelingene. Vi har enkel servering. Dugnaden gjennomføres med svært godt oppmøte og det er stor stas for barna å kunne være med å gjøre barnehagen fin igjen etter vinteren.
Foreldreundersøkelsen
Kanvas-barnehagene deltar årlig i den nasjonale foreldreundersøkelsen. I foreldreundersøkelsen får foresatte si sin mening om barnehagetilbudet, barnas trivsel og samarbeidet mellom hjem og barnehage.
Undersøkelsen gjennomføres mellom 6. januar og 31. januar. Resultatene blir tilgjengelig i februar.
Resultatene fra foreldreundersøkelsen brukes av barnehagen som en hjelp til å vurdere og utvikle barnehagetilbudet. Vi oppfordrer alle foreldre til å delta på undersøkelsen.
Når resultatene fra foreldreundersøkelsen foreligger, inviterer vi til avdelingsvis foreldrekveld. På disse kveldene gjennomgår vi avdelingenes resultater og sammen finner vi tiltak der avdelingene har forbedringspotensial.
Årshjul
Foreldremøte Maxi
Planleggingsdag
Foreldremøte
Velkommen til nytt barnehageår/bli kjent ettermiddag Askeladden/Snehvit
Velkommen til nytt barnehageår/bli kjent ettermiddagen Veslefrikk
Velkommen til nytt barnehageår /bli kjent ettermiddag Tommeliten
FN-dagen
Planleggingsdag, barnehagen er stengt.
Lucia arrangement med foreldre
Nissefest for små og store i barnehagen.
Barnehagen er stengt 27.12 og 30.12 2024.
Planleggingsdag, barnehagen er stengt.
Karneval i barnehagen
Påskelunsj
Planleggingsdager, barnehagen er stengt.
Sommerfest